Klantverhalen

Sinds 2014 helpen we organisaties om hun positieve impact te vergroten. Dit doen we vanuit het hart, via de medewerkers. De afgelopen jaren hebben we al duizenden medewerkers van diverse organisaties uitgedaagd om samen stappen naar een duurzaam leven te zetten. Kleine challenges waarmee we duurzaamheid handen en voeten geven, en in het hart en hoofd van medewerkers brengen. Opeens wordt een werelds probleem behapbaar en een duurzame toekomst haalbaar. En we zijn nog lang niet klaar! Lees hoe we organisaties hebben geholpen om medewerkers te betrekken bij hun duurzaamheidsstrategie. Ook impact maken?

Gemeente Amsterdam

“Naast bewustzijn creëren, vonden we het ook heel belangrijk om het goede voorbeeld te geven. Ik was echt verrast door het groot aantal deelnemers.”

Danone
“Het begon als een challenge in Nederland, maar wekte al snel interesse over de hele wereld. Dat is geweldig! Samen kunnen we impact maken.”
Logo FrieslandCampina

“De challenge is een leuke en effectieve manier om aan duurzaamheid te werken. Het positieve effect is nog steeds voelbaar.”

Logo Vitens

“Om onze missie te realiseren is het belangrijk dat onze medewerkers duurzaam gaan denken en gaan doen.”

Schneider Electric logo

“Een hele mooie manier om spelenderwijs bewustwording te creëren.”

Logo DSG
“Bij DSG speelt duurzaamheid een belangrijke rol in de bedrijfsstrategie. We willen hier graag zoveel mogelijk DSG medewerkers bij betrekken.”

“We wilden laten zien dat het helemaal niet zo moeilijk is om milieuvriendelijker te leven. Dat doel hebben we ruimschoots behaald.”

Logo APG

“Een hele positieve manier om met duurzaamheid bezig te zijn en het activeert ook echt.”

Logo FrieslandCampina
“Wereldwijd hebben 2.000 medewerkers met passie meegedaan. Dat is een verbluffend resultaat, dat mijn verwachtingen heeft overtroffen!”

“In de aanloop naar onze nieuwe duurzaamheidsstrategie wilden we op een leuke, speelse manier bewustzijn creëren over belangrijke duurzaamheidsthema’s.”

“Naast bewustzijn creëren, vonden we het ook heel belangrijk om het goede voorbeeld te geven. Ik was echt verrast door het groot aantal deelnemers. Ik wist dat duurzaamheid leefde in onze organisatie, maar dat het zo leefde, heeft mij echt verrast.”
Logo Vitens

“Een ontdekkingsreis van 6 weken waarin je elke week weer iets nieuws leert. We zijn erg trots op de grote deelname en positieve ervaringen.

“Wij willen onze verantwoordelijkheid nemen en deze uitdaging samen met medewerkers aangaan.”
“Een challenge om medewerkers te betrekken leek ons supergaaf. Nog gaver zou het zijn om dit samen met andere waterorganisaties te doen.”
“Het meest trots zijn we op het enthousiasme van de deelnemers. De Footprint community was een levendige bron van communicatie en informatie tussen de deelnemers.”
“Je merkt dat duurzaamheid nu veel meer leeft binnen de organisatie.”
“Met het organiseren van de HTH Footprint Challenge wilden we studenten en medewerkers inspireren met een innovatieve tool die aanzet tot actie en betrokkenheid.”
“Tijdens de challenge hebben we culturele en geografische afstanden overbrugd door een onderwerp aan te pakken dat geen barrière kent; duurzaamheid.”
“Echt één van de leukste acties waar ik (zakelijk) aan mee heb gedaan. Goed opgezet en aansprekend.”
Deelnemer gemeente Amsterdam
“Het was erg leuk om samen met collega’s te doen. Collega’s op een andere manier leren kennen en vooral ook samen uitdagingen aan te gaan.”
Deelnemer Prevermo
“Deze challenge heeft bewezen dat duurzaam leven ook leuk kan zijn!”
Deelnemer Danone
“Hele mooie tool en hele prettige manier om mensen te motiveren."
Deelnemer FrieslandCampina
"Ik ben het meest onder de indruk van het feit dat ik mezelf en de mensen om me heen wil blijven uitdagen, ook als de challenge voorbij is."
Deelnemer LC Packaging

Sign up for our newsletter!

And receive our Footprint Friendly ebook! Leave your name and email address to download it.

Meld je aan voor de nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en ontvang de gratis Footprint-Friendly Lifestyle Gids.