Van 16 oktober tot en met 24 november 2017 zijn medewerkers van innogy – Essent de uitdaging aangegaan om hun voetafdruk in 40 dagen te verkleinen. De CEO deed ook mee en daagde de deelnemers uit om de voetafdruk met gemiddeld 10% te verkleinen. Het was een forse uitdaging, maar het is gelukt!
Meer bewustwording
Voor 80% van de deelnemers heeft de challenge geholpen om zich meer bewust te worden van de eigen levensstijl en de impact op het milieu. Dat bleek uit een enquête onder de deelnemers aan de innogy Footprint Challenge. Vaker vegetarisch eten, de fiets of ov pakken, slim verwarmen en afval scheiden, blijken populaire acties om te blijven doen. “Leuk dat kleine dingen ook al het verschil kunnen maken”, merkt een deelnemer terecht op. Zo zorgen we samen met kleine acties voor positieve impact.
Leuk en leerzaam
“Een leuke en leerzame manier om mensen in actie te krijgen!”, reageerde een deelnemer. En een ander: “Overzichtelijk, goed bij te houden en vooral leuk om te doen.” De duur van de challenge werd door driekwart als precies goed ervaren. “Kort genoeg om aandacht erop te houden, lang genoeg om verschillende aandachtsgebieden te bekijken (wonen, reizen, eten, etc).” Natuurlijk waren er ook suggesties om het nóg beter te doen. “Meer achtergrondinformatie, zodat ik nog beter weet wat mijn effort oplevert”, bijvoorbeeld. Of: “Delen in de dagstart, zodat meer medewerkers op de hoogte zijn.” Al met al zijn veel deelnemers enthousiast en het merendeel geeft een 8 of hoger. “Super dat er ruimte en aandacht is voor dit soort initiatieven!”
Ook met jouw collega’s aan de slag? Bekijk ons aanbod!